Inscripcions obertes al XVIIIè Simposi de la Fundació Claret: «CATALUNYA ACONFESSIONAL O LAICA?. La regulació jurídica del fet religiós i les diverses confessions»

imatge_participa_en_el_dissenyL’actual Parlament de Catalunya ha creat la Comissió Parlamentària del procés constituent, que durant els propers mesos invitarà les diverses entitats i institucions i els ciutadans en general a fer aportacions a la futura constitució catalana.

Com a Fundació Claret, en aquest Simposi, no prejutgem ni volem defensar cap opció política determinada. Amb tot, ens sembla que no podem restar aliens a un debat que implicarà un nombre molt significatiu de ciutadans i d’institucions del nostre País: les aportacions sobre una constitució catalana. Més enllà que el procés per a la independència avanci molt, poc o gens, volem oferir un debat que ajudi a situar-se en les diverses lectures de la laïcitat i els models jurídics que se’n deriven respecte al fet religiós i a la relació d’un estat respecte a les diverses confessions religioses i les seves iniciatives educatives, socials, espirituals, etc.

Pel que fa a l’Església catòlica en concret, cal tenir en compte, a més, que diversos partits de l’Estat Espanyol, fa temps que expressen la seva intenció de modificar o fins suprimir els acords amb la Santa Seu. Per tant es tracta d’un debat important i de fons que afecta diversos àmbits de la projecció pública de les esglésies i grups religiosos.

La Fundació Claret, en col·laboració amb Justícia i Pau i grup Sant Jordi, s’ha proposat d’afrontar aquest debat amb una actitud receptiva i dialogant envers les diverses opcions, però aportant-hi alguns plantejaments que ens semblen importants des d’un cristianisme obert i conciliar.

Per a més informació premeu l’enllaç.