Podem trobar elements il·luminadors del Concili Provincial Tarraconense en la pròpia doctrina del Papa Francesc

No hi ha dubte que el Concili Provincial Tarraconense va suposar per a tota l’Església de Catalunya un esdeveniment de primera magnitud, malgrat dificultats i recels. I això per diverses raons: per la dinàmica de participació que va generar, per les reflexions que va provocar en diversos cercles i a l’aula, per les conclusions que va adoptar. A 20 anys de la celebració, en un nou context eclesial i sòcio-polític, ens podem preguntar quines de les seves intuïcions, dinamismes, reflexions etc. val la pena no deixar perdre i rellançar-los amb nou impuls: temes que van quedar en el “calaix de l’Abat”, sobre els que no es va poder debatre ni concloure amb plena llibertat, la participació que tant impulsa el Papa Francesc des dels diversos carismes i ministeris (bisbes, laics, clergat diocesà, religiosos…), la necessitat de projectes interdiocesans que sumin esforços respecte als grans reptes que tenim com a Església, etc.

Tot plegat ens ha portat a organitzar un Simposi que, més que fer pròpiament un balanç dels fruits del Concili, cerqui els elements d’aquell gran esdeveniment eclesial que puguin il·luminar i dinamitzar el present i el futur de l’església de Catalunya.

Perquè pugueu reviure totes les ponències que van tenir lloc durant el XVIIè Simposi de la Fundació Claret us adrecem aquí les diferents gravacions de la jornada.

Inauguració-presentació del XVIIè Simposi de la Fundació Claret a càrrec de Joan-Enric Vives, Arquebisbe, bisbe d’Urgell, i Pere Codina, patró de la Fundació Claret.

Conferència Bernabé Dalmau i Ribalta, Monjo de la comunitat benedictina de Montserrat i director de la revista montserratina Documents d’Església: «Elements del Concili Provincial Tarraconense com a esdeveniment que ens poden il·luminar avui»

Comunicació Bisbe Soler Perdigó, secretari general del Concili Provincial Tarraconense: «L’experiència personal del Concili Provincial Tarraconense i reflexió sobre la seva actualitat»

Tertúlia-debat: «En què pot il·luminar el Concili Provincial Tarraconense el present i el futur de l’Església de Catalunya?»

Hi participen:

Joan Torra i Bitlloch, rector de les parròquies de Torelló del Bisbat de Vic, professor de teologia de la Facultat de Teologia de Catalunya i dels Instituts Superiors de Ciències Religioses de Barcelona i de Vic. Va participar en el Concili Provincial Tarraconense.

Marcel Joan i Alsinella, periodista, membre de la Comissió preparatòria i de la Comissió Diocesana de Barcelona i va participar en el Concili Provincial Tarraconense.

Caterina Verdera i Castelló, Filla de la Caritat i i responsable del programa de voluntariat de la Fundació Filles de la Caritat Fundació Social. Va participar en el Concili Provincial Tarraconense.

Moderador: Jordi Llisterri i Boix, periodista i Director del portal d’informació religiosa CatalunyaReligió.cat